Jak zapewnić aby program lojalnościowy był skuteczny?
O skuteczności programu lojalnościowego świadczy przede wszystkim ilość klientów, która z niego skorzystała. Dodatkowo mierzalne efekty skuteczności programów lojalnościowych to zwiększone zyski ze sprzedaży produktów i usług. Dlatego tworząc skuteczny program lojalnościowy należy dokładnie przeanalizować bazę klientów, a także wybrać odpowiednie rodzaje nagród. Program powinien być prosty i intuicyjny, a jednocześnie musi angażować klientów za pośrednictwem różnych kanałów.
Jakie są korzyści z udziału w programie lojalnościowym?
Program lojalnościowy jest sytuacją typu win-win. Zarówno klient jak i przedsiębiorstwo otrzymują konkretne korzyści. Klienci, na przykład zbierając punkty mogą wymieniać je wartościowe nagrody. To z kolei generuje większy zysk przedsiębiorstwa.
Jak przekonać klientów do udziału w programie lojalnościowym?
Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na przekonanie klientów do brania udziału w programach lojalnościowych jest oferowanie konkretnej korzyści, która wynika z rejestracji w programie. Może to być na przykład dodatkowa ilość punktów za rejestrację, atrakcyjny bon rabatowy na zakupy, a także możliwość otrzymania ciekawych nagród i dodatków. Klienci pragną też otrzymać jasne komunikaty i prostą sytuację na temat sposobu działania programu lojalnościowego. Unikać należy podstępów i pułapek, który z kolei mogłyby skutecznie zniechęcić klientów nie tylko do brania udziału w programie lojalnościowym, ale także korzystania z usług marki.