Jak skutecznie komunikować się z klientami w dobie digitalizacji?
W dobie digitalizacji konieczne jest, aby marki korzystały z nowoczesnych narzędzi komunikowania się z klientami. Przede wszystkim niezbędne jest wykorzystanie mediów społecznościowych, ale także możliwości nowoczesnych stron internetowych oraz mail. W ten sposób jeszcze bardziej efektywnie można docierać do klientów, a także otrzymywać od nich komunikat zwrotny.
Jak dostosować strategię marketingową do nowych trendów?
Aby strategia marketingowa była skuteczna musi nie tylko opierać się na możliwościach marki, lecz także dopasowywać się do nowych trendów. Dodatkowo strategia marketingowa musi być zaprojektowana w sposób całościowy, a także dotyczyć przynajmniej kilku lat rozwoju firmy. W ten sposób buduje się spójną markę, która oparta jest na wartościach znanych i cenionych przez klientów. Strategia marketingowa powinna zatem odzwierciedlać aktualne trendy, a w ten sposób odpowiadać na gusta i potrzeby klientów. Dotyczy to między innymi kanałów komunikacji, które zmieniają się nieustannie. Aktualnie ogromną mocą komunikowania się z klientami są media społecznościowe, w których realizować można część swojej kampanii marketingowej.
Jakie są najnowsze trendy w marketingu?
Najnowsze trendy w marketingu opierają się przede wszystkim na ciągłej komunikacji między marką a klientem. Komunikacja ta jest zatem na wielu płaszczyznach, a nie jak było dotychczas, kiedy to jedynie marka wysłała komunikat bezzwrotny do klienta.