Pozycjonowanie może trwać dłużej lub krócej w zależności od kilku czynników. Mają na to wpływ zarówno czynniki biznesowe, jak i algorytmiczne. Może trwać od paru miesięcy nawet do paru lat. Wiele zależy również od dostępnych zasobów. Najpierw warto zrozumieć, jak przebiega proces pozycjonowania.
Na czym polega proces pozycjonowania
Pierwszym krokiem do pozycjonowania swojej witryny w Google jest upewnienie się, że masz dobrą strategię treści. Musisz upewnić się, że tworzysz wysokiej jakości treści, które są odpowiednie i przydatne dla Twojej grupy docelowej.
Drugim krokiem jest optymalizacja strony pod wyszukiwarki. Obejmuje to upewnienie się, że witryna ma dobry tytuł, opis meta i słowa kluczowe. Trzecim krokiem jest tworzenie linków zwrotnych z innych stron internetowych. Pomoże to Google zrozumieć, o czym jest Twoja witryna i umieścić ją wyżej na stronie wyników wyszukiwania (SERP).
Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: Szymon Słowik – skuteczne pozycjonowanie stron w Google
Wypozycjonowanie Twojej witryny w Google wymaga czasu i wysiłku, ale można to zrobić, jeśli wykonasz te czynności poprawnie.
Badanie słów kluczowych
Badanie słów kluczowych to pierwszy krok do content marketingu i SEO. Ta technika istnieje od dawna i nadal ma ogromne znaczenie. Znalezienie wygrywających słów kluczowych może być trudne, ale z tego przewodnika dowiesz się, jak skutecznie wyszukiwać słowa kluczowe.
Jak znaleźć słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników Google? Masz więc świetny pomysł na post na blogu, ale nie wiesz, jak go nazwać. Cóż, nie martw się. W Internecie dostępnych jest wiele bezpłatnych i płatnych narzędzi, które pomogą Ci znaleźć słowa kluczowe powiązane z Twoim tematem. Oto one:
1. Narzędzie propozycji słów kluczowych Google
Pierwszym miejscem do rozpoczęcia jest Narzędzie propozycji słów kluczowych Google. Po prostu wprowadź swój temat, a następnie kliknij „Zdobądź pomysły”.
2. Trendy Google
Kolejnym narzędziem jest Trendy Google. Umożliwia wyszukiwanie słów kluczowych i sprawdzanie, czego szukają ludzie na całym świecie.
3. Ahrefs
Podobnie jak Google, Ahrefs ma również narzędzie do słów kluczowych. Co to jest wyrażenie kluczowe? „Wyrażenie kluczowe” to połączenie co najmniej dwóch słów kluczowych znajdujących się blisko siebie. Na przykład „sprzedawcy internetowi” będą postrzegani jako jedno wyrażenie kluczowe; „buty” i „koszulki” to dwa oddzielne słowa kluczowe, które same tworzą różne frazy.
Jak tworzyć wartościowe treści, które będą się dobrze pozycjonować?
Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie problemu, który próbujesz rozwiązać. Jaki jest problem Twoich klientów? Jakie są ich potrzeby?
Drugim krokiem jest stworzenie listy różnych pomysłów na treści i tematów związanych z Twoim problemem. Tę listę można utworzyć, przeprowadzając burzę mózgów z członkami zespołu lub patrząc na to, co odniosło sukces w przeszłości.
Trzeci etap to wybranie jednego z tych pomysłów i rozpoczęcie pisania. Pomysł powinien być maksymalnie zawężony przed rozpoczęciem pisania, powinien mieć przejrzystą strukturę i powinien być łatwy do zrozumienia dla czytelników.
Pisząc dbaj o wykorzystanie znalezionych wcześniej słów kluczowych. Zadbaj o pokrycie tematyczne wybranego zagadnienia, użycie synonimów i skupienie się na właściwym temacie.
Dlaczego zdobywanie linków w pozycjonowaniu jest tak ważne?
Linki są siłą napędową internetu. To jeden z najważniejszych sposobów, w jaki Google i inne wyszukiwarki mogą określić, które witryny są bardziej trafne. Linki stały się jedną z najtrudniejszych rzeczy do zdobycia, ponieważ większość stron internetowych nie chce ich swobodnie udostępniać. Istnieje wiele sposobów na uzyskanie linków, ale wszystkie wymagają czasu, wysiłku i ciężkiej pracy.
Od czego zależy czas wypozycjonowania witryny?
Samo wykonanie analiz, stworzenie treści i zdobycie linków może zająć dowolną ilość czasu. Wiele zależy od tego, z kim rywalizujemy i jak wiele mamy do nadrobienia. Jednak wszystko musi dziać się w naturalnym tempie, aby algorytm Google mógł to odpowiednio zinterpretować, przetrawić i nagrodzić. Jeśli mamy nieskończenie długą listę słów kluczowych, przeprowadzenie analizy zajęłoby wieczność. Jeśli ścigamy się z konkurentem, który rankuje na kilka fraz, ma niewiele artykułów na blogu i zdobył kilkadziesiąt linków, przegonienie go może zająć już nawet kilka miesięcy.